Spring naar inhoud

Stemmen

0
0
0
0
0
0
Aantal stemmen voor het plan: 107 van de 100.

Status

Liken en reageren kon t/m 6 oktober

Variant 3: Houten trogligger

Door:
12 september 2022

Deze brug bestaat uit een houten trogligger. Dit houdt in dat de leuning de brug tevens de constructie vormt.

Deze brug bestaat uit een houten trogligger. Dit houdt in dat de leuning de brug tevens de constructie vormt. Deze bestaat uit twee massieve houten balken met het brugdek daartussen. Hierdoor kan de watergang in één keer overspannen worden en is de dekdikte beperkt. Qua vormgeving is de brug aanwezig maar door de eenvoud en het gebruikte materiaal (hout) past deze toch goed in de omgeving. Door het gebruik van hout is deze brug erg duurzaam.

Voordelen: 
  • duurzame constructie door toepassing van hout, kleine “CO2 footprint” 
  • sobere vormgeving, gebruik van natuurlijk materiaal 
  • geen tussensteunpunten nodig 
  • slanke dekconstructie 

Nadelen: 
  • vormgeving is meer beeldbepalend 
Bekijk het volledige ontwerp
Het volledige ontwerp is te bekijken via deze link.

Argumenten

Argumenten voor

| 30 september 2022 19:25

Gebruik van hout past in de natuurlijke omgeving en geeft warme uitstraling



| 1 oktober 2022 08:01

Hout is mooier dan staal op deze plek



Argumenten tegen

| 1 oktober 2022 14:34

Deze brug is voor fietsers waarschijnlijk veilig, afhankelijk van de hoogte waarop de steunen van de railing zich bevinden.
Zichtbaarheid van aankomende fietsers -zeker kinderen- is vanaf de Leidsevaartweg misschien minder. Zie verder www.dorpsraadbennebroek.nl



| 2 oktober 2022 14:49

Op deze brug mis ik links van de fietser bescherming. De auto’s en motoren etc. gaan hier in een flauwe bocht de helling af, dit werkt voor het snelverkeer snelheid verhogend en het langzame verkeer staat onbeschermd op een veilige oversteek te wachten. Ook links van de fietser dient een hekwerk of afrastering te komen. Zo voel ik mij in de oude situatie veiliger.



Uiteraard wordt deze brug veilig en volgens de geldende veiligheid standaarden gebouwd. De presentatie van deze 3 varianten is globaal, het detailniveau zit hier nog niet in. Het ging in dit stadium puur over de uitstraling van de brug. Er komen bijvoorbeeld nog kabels en/of gaas voor de openingen. Hetzelfde geld voor andere veiligheidsmaatregelen zoals bebordingen en afrasteringen. Dit wordt in een later stadium in detail uitgewerkt.

 

Login om verder te gaan




refresh

Cancel