Spring naar inhoud

Stemmen

laden...
0
0
0
0
0
0

Status

Liken en reageren kan t/m 27 mei

Ontwerp 3: Het doortrekken van het op de fietspad Bekslaan, aanleggen van een rechte brug

Door: Gemeente Bloemendaal
4 mei 2022

In dit ontwerp trekken we het bestaande tweerichtingenfietspad langs de Bekslaan door over de spoorwegovergang.

Ter hoogte van het kruispunt steken fietsers vervolgens over. Hiervoor leggen we een nieuwe rechte fietsbrug aan. De fietsoversteek op de Bekslaan verdwijnt. 
 
Voordelen van dit ontwerp
  • Fietsers tussen Bekslaan en fietsbrug hoeven niet meer over te steken
  • Oversteek Bekslaan vervalt
  • Goedkopere oplossing dan de speciale kromme brug in variant 2
  • Snelheid remmend effect positief voor verkeersveiligheid
 
Nadelen van dit ontwerp
  • Kans is groot dat fietsers ‘schuin’ gaan oversteken (net als in de huidige situatie) in plaats van op de aangewezen fietsoversteek
  • Fietsers kruisen het verkeer van en naar de Leidsevaart-zuid in 2 richtingen
  • Fietsers moeten afremmen om de brug op en af te rijden (ontwerpsnelheid 5 km/uur). 
  • Fietsers kunnen minder prettig doorfietsen vanwege de lagere snelheid 
Gedetailleerd ontwerp
Download het gedetailleerde ontwerp in PDF.

Argumenten

Argumenten voor

Frits | 10 mei 2022 12:13

Beste situatie voor ons als bewoners Tulpenlaan

Reageren


Jantien | 10 mei 2022 14:46

Deze optie is de meest veilige situatie wat betreft het stationnetje. Optie 1 is geen veilige optie omdat deze pal voor in- uitrit is gepland voor het station. Is daar al drukke, rommelige situatie zo vlak naast de kruising. Optie 2, waarom kiezen voor een extra dure brug terwijl optie 3 ook prima is.

Reageren


Rob | 13 mei 2022 15:42

Beste ontwerp van de drie, met aanpassingen zoals bij "argumenten tegen" aangegeven

Reageren


D.W. | 12 mei 2022 12:11

In ieder geval fietsers niet 2 keer laten oversteken (zoals in ontwerp 1). Brug in dit ontwerp is minder duur dan de gebogen brug van ontwerp 2.

Reageren


Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Geoffrey | 10 mei 2022 12:58

Er is mij als kind altijd geleerd om niet in een bocht over te steken. In alle drie de ontwerpen wordt dit nu wel aan de fietsers gevraagd, om over te steken, exact daar waar een paar maanden geleden nog een fietser aan werd gereden. Door het hoogte verschil tussen de bekslaan/spoorweg overgang, en de aansluiting op de leidsevaart is op de voorgestelde oversteek plaats geen enkel zicht op verkeer komend uit de bekslaan.

Reageren


Geoffrey | 10 mei 2022 13:00

Het vervallen van 3 parkeerplaatsen aan de leidsevaart zal voor bewoners aan de leidsevaart geen motivator zijn om deze optie te kiezen.

Reageren


Rob | 13 mei 2022 15:28

Fietsers kiezen de meest logische oversteek. Zowel tussen Bekslaan en Leidsevaart-noord vice vers als tussen Leidsevaart-noord en Leidsevaart-zuid vice versa zullen fietsers oversteken via de uitrit (plateau) van de rijbaan van de Leidsevaart-zuid. Laat zuidelijk steunpunt van de fietsoversteek vervallen.

Reageren


Rob | 13 mei 2022 15:37

XTNT wijzigt het nu als T-kruising vormgegeven kruispunt in een "soepele" flauwe bocht tussen Bekslaan en Leidsevaart-noord. Dat leidt tot een hogere autosnelheid waar juist een lagere snelheid gewenst is op de conflictpunten met de overstekende fietsers. Maak de bocht haakser om de autosnelheid te verminderen. Door het zuidelijke fietssteunpunt te laten vervallen en de aanlanding van de brug naar het zuiden te verplaatsen ontstaat hiervoor ruimte.

Reageren
DorpsraadBennebroek | 19 mei 2022 12:47

Mee eens, maar wat bedoelt u precies met zuidelijk fietssteunpunt vervallen enz.? Graag contact dorpsraadbennebroek@gmail.com



Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.

Login om verder te gaan




refresh

Cancel