Spring naar inhoud

Stemmen

0
0
0
0
0
0
Aantal stemmen voor het plan: 54 van de 100.

Status

Liken en reageren kon t/m 6 oktober

Ontwerp 2: Het doortrekken van het fietspad op de Bekslaan, aanleggen van een kromme brug

Door:
4 mei 2022

In dit ontwerp trekken we het bestaande tweerichtingenfietspad langs de Bekslaan door over de spoorwegovergang.

Ter hoogte van het kruispunt steken fietsers vervolgens over. Hiervoor leggen we een nieuwe kromme fietsbrug aan. De fietsoversteek op de Bekslaan verdwijnt. 
 
Voordelen van dit ontwerp
  • Fietsers tussen de Bekslaan en de fietsbrug hoeven niet meer over te steken
  • Oversteek Bekslaan vervalt
  • Fietsers kunnen goed doorfietsen richting Ixialaan (ontwerpsnelheid 20 km/uur)
 
Nadelen van dit ontwerp
  • Kans is groot dat fietsers ‘schuin’ gaan oversteken (net als in de huidige situatie) in plaats van op de aangewezen fietsoversteekplaats
  • Fietsers kruisen het verkeer van en naar de Leidsevaart-zuid in 2 richtingen
  • Er is een speciale, en daardoor dure, fietsbrug nodig
Ontwerp
Download het gedetailleerde ontwerp in PDF.

Argumenten

Argumenten voor

Nog geen reacties geplaatst

Argumenten tegen

| 10 mei 2022 12:57

Er is mij als kind altijd geleerd om niet in een bocht over te steken. In alle drie de ontwerpen wordt dit nu wel aan de fietsers gevraagd, om over te steken, exact daar waar een paar maanden geleden nog een fietser aan werd gereden. Door het hoogte verschil tussen de bekslaan/spoorweg overgang, en de aansluiting op de leidsevaart is op de voorgestelde oversteek plaats geen enkel zicht op verkeer komend uit de bekslaan.



| 10 mei 2022 13:01

Het vervallen van 3 parkeerplaatsen aan de leidsevaart zal voor bewoners aan de leidsevaart geen motivator zijn om deze optie te kiezen.



| 20 mei 2022 15:34

• Kromming van de fietsbrug maakt dat deze met hogere snelheid benaderbaar is wat niet veilig is voor voetgangers.
Daarom voorkeur voor variant 3



Uiteraard wordt deze brug veilig en volgens de geldende veiligheid standaarden gebouwd. De presentatie van deze 3 varianten is globaal, het detailniveau zit hier nog niet in. Het ging in dit stadium puur over de uitstraling van de brug. Er komen bijvoorbeeld nog kabels en/of gaas voor de openingen. Hetzelfde geld voor andere veiligheidsmaatregelen zoals bebordingen en afrasteringen. Dit wordt in een later stadium in detail uitgewerkt.

 

Login om verder te gaan




refresh

Cancel