Spring naar inhoud

Stemmen

0
0
0
0
0
0
Aantal stemmen voor het plan: 9 van de 100.

Status

Liken en reageren kon t/m 6 oktober

Verlengen middengeleider

Door:
20 januari 2022

Verlengen van middengeleider zodat er voor fietsers een veilig opstelpunt komt om richting Vogelenzang 2e helft van de weg over te steken.

Dorpsraad Bennebroek

De ideeën van de bewoners (waar ook de Dorpsraad Bennebroek al aan had bijgedragen) zijn goed samengevat in de memo van bureau XTNT.
 
De voorkeur van de Dorpsraad gaat uit naar ontwerp 3

·  Op 3 van de 4 richtingen gelijkwaardige kruising, rechts heeft voorrang, voor alle weggebruikers voorspelbaar uit welke richting verkeer verwacht kan worden.
·  Behoud drempel richting Leidsevaartweg-zuid
·  Behoud van het twee-richtingen fietspad langs de Leidsevaartweg.
·  adviessnelheid 30 km met flitspaal tussen Bekslaan en Zwarteweg.

Drie voorstellen die het kruispunt nog net iets veiliger maken: (zie tekening)
 
1.    Verlengen van de bestaande middengeleider zodat er voor de fietsers een veilig opstelpunt komt om richting Vogelenzang de 2e helft van de weg over te steken. Fietsers zijn immers niet zichtbaar vanaf de Bekslaan door de "bult" van de spoorwegovergang. Dit maakt tevens de bocht "haakser" wat ook de snelheid uit het autoverkeer haalt.
 
2.    Handhaven van de drempel richting de zuidelijke Leidsevaart. (In sommige plannen is deze drempel verdwenen. Handhaven maakt dat er met minder snelheid de zuidelijke Leidsevaart wordt ingereden en dat bovendien verkeer dat daarvan af komt voorrang moet verlenen aan het overige verkeer.)
 
3.    Iets verleggen van het punt waar de fietsersbrug op de Hyacintenlaan uitkomt, zodat fietsers daar rechtdoor op de weg komen, en niet op het voetpad eerst nog een stukje doorrijden.

Argumenten

Argumenten voor

Nog geen reacties geplaatst

Argumenten tegen

Nog geen reacties geplaatst

Uiteraard wordt deze brug veilig en volgens de geldende veiligheid standaarden gebouwd. De presentatie van deze 3 varianten is globaal, het detailniveau zit hier nog niet in. Het ging in dit stadium puur over de uitstraling van de brug. Er komen bijvoorbeeld nog kabels en/of gaas voor de openingen. Hetzelfde geld voor andere veiligheidsmaatregelen zoals bebordingen en afrasteringen. Dit wordt in een later stadium in detail uitgewerkt.

 

Login om verder te gaan




refresh

Cancel