Aansluiten bij recente herindelingen van nabijgelegen, ook drukke wegen, want het nut van fietsstroken en 30 km/u heeft zich wel bewezen.
Ook vind ik het een heel leuk en goed idee om het fietspad vanaf de Centenbrug rechtdoor te trekken onder het viaductje door en een fietspad en voetpad te creëren naar links richting de Bekslaan. Dan kunnen fietsers daar veilig rechtdoor de Bekslaan oversteken naar het al bestaande twee richtingen fietspad en de voetgangers kunnen gelijk naar rechts naar een nog aan te leggen voetpad aan de rechterkant van de Bekslaan.
Dit "acherpad" is in de jaren 1950 aangelegd voor de kinderen uit Bennebroek die naar de Graaf Florisschool in Vogelenzang gingen. Wij moesten eindeloos bij de spoorbomen wachten omdat er met kolenwagens werd gerangeerd. Mijn ouders hebben zich in die tijd als bestuursleden van de oudercommissie sterk gemaakt voor dit pad. Toen het rangeren ophield was het "achterpad" niet meer zo nodig.
Klinkt plausibel allemaal. Maar ben niet zo voor een fietspad aan de kant van de Leidsevaart. Dit ivm het parkeren van auto’s aan die kant.
Vwb snelheid 30km: helemaal voor. Maar dan moet dit wel een verplichte snelheid worden die gehandhaafd wordt en geen adviessnelheid zoals op de Bennebroekerweg.
Ben ook helemaal voor om het niet-doorgaande weg karakter van de Leidsevaart-Zuid te benadrukken.
En wanneer voetgangers linksaf willen richting de Leidsevaart steken zij net als de fietsers over en komen dan aan de overkant op het al bestaande voetpad terecht en kunnen zo ook veilig het spoor oversteken.
Uiteraard wordt deze brug veilig en volgens de geldende veiligheid standaarden gebouwd. De presentatie van deze 3 varianten is globaal, het detailniveau zit hier nog niet in. Het ging in dit stadium puur over de uitstraling van de brug. Er komen bijvoorbeeld nog kabels en/of gaas voor de openingen. Hetzelfde geld voor andere veiligheidsmaatregelen zoals bebordingen en afrasteringen. Dit wordt in een later stadium in detail uitgewerkt.