Huidige situatie voor fietsers verbeteren d.m.v. Veilige opstelstroken, rode wegmarkeringen en verlichting! Zone 30 km.
Het westelijke hekwerk van de brug over de Leidsevaart geeft mij juist dat veilige gevoel van hier kan de auto niet komen! A.u.b. Behouden! Bovendien is het noodzakelijk om het hoogte verschil te overbruggen en geeft het een carre van oversteek mogelijkheden aan.
Mijn tip; Situatie verduidelijken met rode fietspaden en rood gemarkeerde oversteekplaatsen en verplicht 30 km. voor alle verkeer!
Momenteel ervaar ik de meest veilige oversteek vanaf de brug Hyacintenlaan naar de Leidsevaart in noordelijke richting.
Ik kan daar n.l. de kruising goed overzien en ik kan mij veilig opstellen!
De andere fiets oversteek mogelijkheden op een rij;
-Fietsers vanuit de Bekslaan kunnen de fietsbrug aan de zuidzijde bereiken, rechtdoor via duidelijke rode wegmarkeringen.
Een oplossing is te vinden in het offeren van het hekwerk op het voetpad en daar een gezamenlijk pad voor fietsers en voetgangers van te maken.
-Fietsers vanaf de Bekslaan rechts-af Leidsevaart zuid geeft geen problemen.
-De overstekende fietsers vanaf de Leidsevaart noord, richting brug, hebben behoefte aan een veilige opstelstrook op de Leidsevaart ter hoogte van nummer 30 te Vogelenzang om de situatie te kunnen overzien voordat zij oversteken.
-Evenzo is een veilige opstelstrook op het fietspad van de Leidsevaart met de kruising Bekslaan nodig om in zuidelijke richting de Leidsevaart te vervolgen.
-Leidsevaart rechts-af naar de Bekslaan verdient een rode fiets-suggestie strook naar de oversteekplaats aldaar op de Bekslaan.
Het twee richtingen fietspad Leidsevaart naar de Bekslaan asfalteren en behouden, evenzo de parkeervakken aan de vaartzijde!
Een vrijliggend fietspad zoals nu biedt mij veel meer veiligheid dan fiets-suggestie stroken dus a.u.b. deze behouden!
Samenvatting; eigenlijk hoeft er niet zo heel veel te veranderen. Ik als fietser heb behoefte aan duidelijk gemarkeerde oversteekplaatsen, veilige opstelstroken en verkeer dat rekening met elkaar houdt dat kan bij 30/uur.
Als de spoorwegovergang er niet zou zijn, zou je het fietsverkeer voorrang kunnen geven, dat haalt de vaart voor het snelverkeer er zeker uit maar we hebben nu eenmaal met het gegeven spoorwegovergang te maken en moeten daarmee dealen, het is niet anders!