Alle legale en illegale fietsoversteken vervangen door één enkele beveiligde oversteek
De voorrangsregeling moet blijven zoals deze nu is anders krijg je stilstaand verkeer op de spoorwegovergang.
Voor of tegen -- hangt op de uitvoering. In elk geval pleit ik voor het handhaven van de drempel op de Leidsevaart-Zuid op de plek waar de Bekslaan afbuigt. Laat duidelijk zijn wat de doorgaande weg is! Dus niet over de Leidsevaart naar het zuiden.
Momenteel ervaar ik de oversteek als fietser/wandelaar vanaf de Hyacintenlaan en brug als het meest veilig en overzichtelijk! In de geschetste situatie moet ik nu 2x oversteken om van de brug naar de Leidsevaart noord richting Haarlem te gaan. Op zich niet heel erg maar dan moet ik mij opstellen op een onmogelijke plaats dicht bij het spoor waar je als fietser nooit voorrang kan krijgen I.v.m. file vorming op het spoor! Bovendien gaan fietsers in twee richtingen rechts-af, links-af en rechtdoor.
Het verleggen van de fietsbrug zal er toe leiden dat Fiets en Scooter verkeer een aanloop kan nemen vanuit de bekslaan, over de brug, zo de kinderrijke Bloemhof in
deze oplossing heeft het risico van stagnatie op de overgang als auto's over de Bekslaan voorang moeten verlenen. ProRail zal bezwaar maken. Men heeft juist gekozen voor een doorgaande weg (Leidsevaart-Bekslaan).
Uiteraard wordt deze brug veilig en volgens de geldende veiligheid standaarden gebouwd. De presentatie van deze 3 varianten is globaal, het detailniveau zit hier nog niet in. Het ging in dit stadium puur over de uitstraling van de brug. Er komen bijvoorbeeld nog kabels en/of gaas voor de openingen. Hetzelfde geld voor andere veiligheidsmaatregelen zoals bebordingen en afrasteringen. Dit wordt in een later stadium in detail uitgewerkt.